Support Tjänster

SupportAvtal

Med ett supportavtal är du en prioriterad kund hos oss och därmed garanterad en viss
svarstid när du behöver hjälp med din IT-miljö. Som avtalskund får du ett reducerat timpris, månadsfakturering och en dedikerad IT-konsult. Supportärenden anmäler du till IT-Akuten support. Du kan också registrera dina ärenden själv. Ärendets art avgör om det kan lösas via telefon, via distansinloggning eller av en IT-konsult på plats.
I supportavtalet ingår distansövervakning och larmhantering av servrar.

Servicenivåer för IT-Akutens olika supportavtal:

Premium
Påbörjad på-platsen-service
Svarar inom 2 timmar

Påbörjad Telefon/Remote
Svarar inom 30 minuter

Professional
Påbörjad på-platsen-service
Svarar inom 4 timmar

Påbörjad Telefon/Remote
Svarar inom 1 timme

 

Standard
Påbörjad på-platsen-service
Svarar inom 8 timmar

Påbörjad Telefon/Remote
Svarar inom 2 timmar

Bas
Påbörjad på-platsen-service
Svarar inom 16 timmar

Påbörjad Telefon/Remote
Svarar inom 4 timmar

Månadspremien är baserad på det antal servrar och klienter som skall omfattas avsupportavtalet.


Svarstiderna gäller kontorstid 08.00 – 17.00
Vid behov av support utanför kontorstid kan du komplettera med beredskap.

Fördelar

Tekniker på plats hos er

Kompetensområden

Bland våra kunder återfinns såväl enmansföretag som stora organisationer, föreningar och förbund inom olika branscher. Vi strävar efter långa kundrelationer och erbjuder utveckling, implementation och underhåll av IT-miljöer.
För att du aldrig ska behöva känna att IT begränsar din verksamhet hjälper vi dig också med rådgivning kring strategiska IT-frågor.

Du som kund är viktig för oss och tillsammans med dig ser vi till att den konsult som kommer till dig passar in i din organisation och att du upplever att vi levererar med en hög serviceanda och social
kompetens.